Najważniejsze zasady zdrowego stylu życia

Niepokojące raporty Światowej Organizacji Zdrowia (World Health Organization) sprawiają, że coraz więcej osób postanawia zmienić swoje niezdrowe nawyki i podejmuje trudy metamorfozy stylu życia.

Najczęściej, zmiany dotyczą diety i aktywności fizycznej. Warto jednak wiedzieć, że to nie jedyne elementy zdrowego stylu życia. Dzisiaj pragniemy przedstawić 7 kluczowych zasad, które poprawią nie tylko Twoje życia, ale także urodę.

  1. Nawyki żywieniowe
    Zacznijmy od tego, co jest absolutnym pewnikiem w tym zestawieniu. Dieta, bo o niej mowa, powinna być nie tylko zdrowa, zbilansowana i pełnowartościowa, ale także… smaczna! To, co jemy po prostu musi nam smakować. W przeciwnym wypadku, konsumpcja posiłków będzie dla nas nieprzyjemnym obowiązkiem, który negatywnie odbije się na naszej motywacji. W związku z tym, zmieniając nawyki żywieniowe musimy zadbać o to, by bazował na produktach, które są jednocześnie zdrowe i smaczne.

  2. Aktywność fizyczna
    Kolejny „pewniak” w zestawieniu to aktywność fizyczna. Wszak, „ruch to zdrowie!”. Nie sposób się z tym nie zgodzić! W końcu, aktywność fizyczna pozytywnie odbija się na kondycji i urodzie całego ciała. Poza kluczowym wpływem na poziom tkanki tłuszczowej, stymuluje organizm do produkcji hormonu szczęścia, poprawia pracę układu krwionośnego i oddechowego. Dlatego też, należy zadbać, aby codziennie poświęcić co najmniej 30 minut na ćwiczenia tlenowe (aerobowe).

  3. Zdrowy sen
    O tym, że sen jest ważny dla funkcjonowania organizmu, nie trzeba nikogo przekonywać. W końcu, to właśnie podczas snu dochodzi do szeregu procesów regeneracyjnych. Nasze ciało odpoczywa i niejako przygotowywuje się do kolejnego, ciężkiego dnia. Poprzez termin „zdrowego snu” rozumie się nie tylko dostatecznie długi sen, ale także: komfortowe warunki (wygodny materac, wywietrzona i wychłodzona sypialnia) oraz stałe pory wstawania i zasypiania (regularność).

  4. Relaks
    Wpływ na funkcjonowanie organizmu mają nie tylko czysto fizyczne i fizjologiczne elementy trybu życia. Istotne jest również to, aby zadbać o odpowiedni odpoczynek dla naszej psychiki. Najlepszym sposobem jest regularne poddawanie organizmu ćwiczeniom relaksacyjnym. W tej roli doskonale sprawdzą się wszelkiego rodzaju medytacje i joga.

    Do form relaksu możemy zaliczyć także inne procesy, np. czytanie książki czy oglądanie filmu. Wszystko bowiem zależy od naszych indywidualnych preferencji.

  5. Eliminacja stresu
    Stres ma ogromny wpływ na prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Jego nadmierne występowanie w ciągu dnia, może nie tylko skutkować pogorszeniem się samopoczucia, ale także fizycznymi defektami. Charakterystyczne skutkiem ubocznym jest chociażby trądzik pojawiający się na twarzy i zmiany w obrębie podskórnej tkanki tłuszczowej (cellulit).

  6. Wyeliminowanie używek
    Aby tryb życia móc określić mianem zdrowego, należy także zadbać o to, aby nie było w nim miejsca na żadne używki. Warto jednak wiedzieć, że o ile papierosy i narkotyki należy całkowicie wyeliminować, o tyle alkohol można wyłącznie ograniczyć. Spożywanie jednej lampki szampana/wina czy wypicie butelki piwa od czasu do czasu, nie ma wpływu na kondycję organizmu.

  7. Regularne badania
    Regularna realizacja badań labaratoryjnych jest jak najbardziej wskazana. Wszak, im szybciej zdiagnozujemy niedobór/nadwyżkę, tym większe prawdopodobieństwo, że uda nam się zapobiec niebezpiecznym następstwom.

Pamiętaj: wszelkiego rodzaju zmiany w trybie życia powinny być wprowadzane stopniowo. Jeśli z dnia na dzień radykalnie zmienisz tryb życia, to organizm może się buntować, co skutkować będzie niepożądanymi reakcjami obronnymi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *