Tajniki odchudzania – co zrobić, aby schudnąć?

Czy wiesz, że odchudzanie to proces, którego trudy podejmuje nawet 30% Polaków? Nie ma w tym nic dziwnego, wszakże – skala nadwagi i otyłości jest ogromna. Raporty organizacji zajmujących się zdrowiem mówią wręcz o „epidemii otyłości”.

Według najnowszych raportów Światowej Federacji Otyłości, w 2025 roku ilość osób otyłych na całym świecie będzie równa 1/4 populacji. Najgorsze jest jednak to, że zahamowanie tego niebezpiecznego trendu jest więcej, niż trudne. Nic nie wskazuje na to, aby sytuacja mogła w najbliższym czasie ulec zmianie.

Dlaczego tak trudno nam schudnąć?
Z całą pewnością – gdyby odchudzanie było łatwiejsze, problem nadwagi i otyłości byłby znacznie mniejszy. A tak – wiele osób, nawet nie podejmuje próby redukcji, gdyż są przekonani, że nie podołają wyzwaniu.

To prawda, odchudzanie jest faktycznie wielkim wyzwaniem i niesie za sobą mnóstwo trudności, ale jak pokazuje wiele przypadków – redukcja zbędnych kilogramów jest jak najbardziej możliwa. Rekordziści pozbywali się nawet ponad 100 kilogramów. Dlaczego zatem Tobie nie miałoby się udać?

Jesteśmy przekonani, że 99% osób otyłych ma szansę na nową, zgrabną sylwetkę. Wystarczy tylko odrobina zaangażowania i wiedzy.

Poznaj 7 tajników odchudzania, czyli co zrobić, aby schudnąć?
Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie 7 wskazówek, które bezpośrednio wpłyną na procesy redukcyjne. Mamy nadzieję, że dzięki temu uda Ci się schudnąć i osiągnąć wymarzoną sylwetkę.

  1. Całkowita przemiana materii
    Wiele osób podejmując trudy redukcji zbędnych kilogramów nie ma podstawowej wiedzy – tj. nie potrafi odpowiedzieć na pytanie dotyczące całkowitej przemiany materii. A ta, jak wiadomo – w każdym przypadku wygląda inaczej. Bilans wartości odżywczych należy obliczyć w oparciu o takie dane jak: obecna waga, wiek, wzrost oraz poziom aktywności fizycznej.

  2. Zdrowe posiłki
    Kolejnym problemem, który staje na drodze osób pragnących schudnąć jest niewiedza z zakresu zdrowego odżywiania. Nie zdajemy sobie sprawy jak powinny wyglądać nasze posiłki. Próbujemy co prawda bazować na owocach i warzywach, ale to nie jest wystarczające. W diecie powinno znaleźć się miejsce także dla źródeł białka, takich jak chudy nabiał, drób czy ryby. Co więcej, nie powinniśmy zapominać o zdrowych tłuszczach, tj. oliwie z oliwek, migdałach czy orzechach.

  3. Regularność w diecie
    Kolejnym aspektem, który bezpośrednio dotyczy naszego odżywiania jest regularność. Rozumiemy przez to, konsumpcję posiłków w takich samych porcjach, w takich samych godzinach i w takiej samej ilości. Im więcej regularności zapewnimy naszemu organizmowi, tym wydajniej będzie on pracować. W tym przypadku, jesteśmy w stanie znacząco przyczynić się do tempa przemiany materii.

  4. Istota wody
    Woda to nieodłączny składnik każdej diety (niezależnie od naszego celu). Wszak, pełni ona mnóstwo funkcji w naszym organizmie. Jest kluczowym składnikiem wspomagającym procesy trawienne. Za jej sprawą, dochodzi także do wydalania z organizmu toksyn i innych szkodliwych substancji. Dzienne spożycie wody w przypadku osoby na redukcji powinno wynosić około trzech litrów. Warto jednak przy tym zauważyć, że przy realizacji intensywnych treningów i/lub okresu letniego, spożycie wody należy zwiększyć nawet do 4-5 litrów na dobę.

  5. Forma treningu redukcyjnego
    To oczywiste, że aby schudnąć, musimy zadbać także o realizację treningu odchudzającego. Warto jednak mieć świadomość, że trening treningowi nierówny. Zdecydowanie polecamy bazować na treningu tlenowym (aerobowym). Przy odchudzaniu doskonale sprawdzą się takie ćwiczenia jak: bieganie, jazda na rowerzy czy pływanie. Pamiętaj jednak, że wpływ na efektywność każdej formy treningowej mają takie czynniki jak intensywność, objętość oraz progresja treningu.

  6. Istotny sen
    Czy wiesz, że osoby borykające się z problemami ze snem mają zdecydowanie większe problemy z redukcją wagi? Wynika to między innymi z faktu, że ich organizm pracuje znacznie mniej wydajnie, a oni sami narzekają na ciągłe uczucie zmęczenia. To nie może dziwić – wszak, podczas snu dochodzi do ważnych procesów regeneracyjnych, które pozwalają nam odzyskać siły fizyczne i psychiczne.

  7. Kluczowa motywacja
    Większość osób podejmujących trudy odchudzania, rezygnuje już w pierwszym miesiącu realziacji planu redukcyjnego. Dzieje się tak, gdyż brakuje im motywacji do dalszego wysiłku. I choć wydaje się to dziwne, to niemal każdy po pewnym czasie zadaje sobie pytanie „czy warto?”. Chwile zwątpienia na pewno nadejdą, dlatego, aby proces odchudzania okazał się sukcesem, musisz bezwzględnie dbać i pielęgnować swoją motywację.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *