Jak zapobiec nadwadze i otyłości?

Stały wzrost liczby osób, które borykają się z nadmiarem zbędnych kilogramów sprawia, że coraz częściej w nawyki żywieniowe Polaków stara się ingerować rząd. Obok kampanii społecznych realizowanych na dużą skalę pojawiają się ustawy i rozporządzenia, których celem jest zapobieganie otyłości i nadwagi.

Tego typu działania – owszem, mogą być uważane za skuteczne, ale warto mieć na uwadze, że tak naprawdę jedyną osobą, która może ustrzec nas przed otyłością lub nadwagą jesteśmy my sami. W związku z tym, pragniemy przedstawić Ci 10 wskazówek, które sprawią, że nie tylko zapobiegniesz nadwadze, ale także zredukujesz poziom tkanki tłuszczowej do minimum.

  1. Oblicz bilans wartości odżywczych w swojej diecie
    Wiele osób nie wie ile powinno jeść. A przecież, to właśnie ilość dostarczanego pokarmu ma fundamentalny wpływ na wygląd naszej sylwetki. Dlatego też, w oparciu o takie dane jak: waga, wzrost, poziom aktywności fizycznej oraz wiek powinniśmy ustalić bilans wartości odżywczych.

  2. Sprawdź swoje BMI
    BMI, a konkretniej – wskaźnik masy ciała to informacja, która w prosty sposób pozwala nam zrozumieć czy powinniśmy trudnić się odchudzaniem, czy też nie. Posiadanie wiedzy na temat tego czy mamy nadwagę/otyłość jest kluczowe choćby dla ustalenia bilansu wartości odżywczych.

  3. Regularne odżywianie
    Nasz organizm uwielbia regularność. W momencie kiedy konkretne procesy zachodzą w cyklach jest mu zdecydowanie łatwiej się przygotować. Istotnie wpływa to na efektywność pracy. Mówi się, że regularne odżywianie sprzyja poprawie metabolizmu.

  4. Nawodnienie organizmu
    Woda to bez wątpienia jeden z kluczowych składników w naszej diecie. Każdego dnia powinniśmy spożywać jej co najmniej dwa litry. Jest ona niezbędna przy procesach trawiennych oraz wspomaga detoksykację (oraz eliminowanie produktów ubocznych przemiany materii). Najlepiej pić wodę mineralną.

  5. Ważne śniadanie
    Czy wiesz, że nawet 40% Polaków nie jada regularnie śniadań? To jeden z największych błędów żywieniowych! Wszakże, śniadanie to pierwszy, a zarazem kluczowy posiłek dla gospodarowania siłami. Co więcej, powinien być ona zdecydowanie najbardziej obfity.

  6. Niskokaloryczna kolacja
    Kolacja czyli ostatni posiłek w ciągu dnia powinien być niskokaloryczny. W końcu, na wieczór (zwykle) nie potrzebujemy zbyt dużej dawki energetycznej. Posiłek ten warto przygotowywać tylko na podstawie produktów białkowych (twaróg, serek wiejski). Warto także pamiętać, że konsumpcja nie powinna następować o zbyt późnych porach (zaleca się jeść ostatni posiłek na trzy godziny przed snem).

  7. Codzienna aktywność fizyczna
    O tym, że ruch to zdrowie, nie trzeba nikogo przekonywać! Aby nasz organizm generował większe zapotrzebowanie energetyczny (i tym samym spalał tkankę tłuszczową!), powinniśmy regularnie trenować. Najlepszym sposobem na pozbycie się nadmiaru tłuszczu są ćwiczenia aerobowe (tlenowe), między innymi: bieganie, jazda na rowerze, jazda na rolkach, pływanie, orbitrek, steper.

  8. Suplementacja
    Stosowanie suplementów to proces więcej, niż ważny. Producenci dostarczają coraz to efektywniejszych preparatów, które wykazują szereg właściwości pro-zdrowotnych. Do absolutnie topowych rozwiązań zaliczamy: zielony jęczmień, czystek w tabletkach, spirulinę oraz chlorellę. Rzecz jasna, dobór konkretnych preparatów zależny jest od zapotrzebowania/niedoborów w diecie.

  9. Zdrowy sen
    Według licznych raportów, osoby, które się nie wysypiają zdecydowanie częściej borykają się z problemami z nadwagą. Dlatego też, jedna z naszych wskazówek brzmi „zadbaj o zdrowy sen!”. Zyska na tym nie tylko Twoja sylwetka, ale także cały organizm. Wysypiając się będziesz mieć więcej energii, a Twoje samopoczucie pozwoli Ci utrzymać motywację na najwyższym poziomie.

  10. Brak używek
    Jedną z fundamentalnych zasad dotyczących zdrowego odżywiania jest całkowita rezygnacja z używek. Bezwzględnie należy odstawić zarówno alkohol, jak i papierosy. Wszak, zawierają wysoko toksyczne substancje, które z całą pewnością nie sprzyjają utrzymaniu prawidłowej wagi.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *